IMPLEMENTASI CYBER PUBLIC RELATIONS DALAM MENINGKATKAN REPUTASI HUMAS PUSAT PENERANGAN KEMENTERIAN DALAM NEGERI PADA TAHUN 2016

Sagita Br Ginting, Eviyani (2017) IMPLEMENTASI CYBER PUBLIC RELATIONS DALAM MENINGKATKAN REPUTASI HUMAS PUSAT PENERANGAN KEMENTERIAN DALAM NEGERI PADA TAHUN 2016. Other thesis, UPN "Veteran" Yogyakarta.

[img]
Preview
Text
ABSTRACT.pdf

Download (131kB) | Preview
[img]
Preview
Text
ABSTRAK.pdf

Download (84kB) | Preview
[img]
Preview
Text
cover.pdf

Download (199kB) | Preview
[img]
Preview
Text
DAFTAR ISI.pdf

Download (91kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Lembar Pengesahan.pdf

Download (699kB) | Preview

Abstract

Reputation is an important side in the competition to gain the trust of public. It is als realized by public relations Puspen Kemendagri which is working to improve its reputation in the public. In the process is communication. Public Relations Puspen Kemendagri implements cyber PR as a part of the division’s communication program. This, the study aims to find out how the implementation of cyber PR in increasing the reputation of the interior ministry information center. This research was conducted with qualitative research in descriptive. From the data gathered, it seems that the implementation of cyber PR contribution in improving the reputation of Puspen Kemendagri focuses on updates information such as: local news, national news, news of the minister and press release from website. On the website of the ministry of internal affairs can be sem that the information provided by the Public Relations Puspen Kemendagri has not so up to date that resulted reputation PR Puspen Kemendagri is not so good. PR Puspen Kemendagri do not see yet cyber PR as a main thing, so that the information provided through the website becomes not so up to date in this instant era. Because cyber PR do not be seen as a main thing led to the reputation PR Puspen Kemendagri bad, be seen through the ministry of internal affairs website. Keywords:Implementation, Cyber, Reputation Reputasi menjadi faktor penting dalam persaingan untuk mendapatkan kepercayaan dari publik. Hal tersebut juga disadari oleh Humas Puspen Kemendagri yang sedang berupaya untuk meningkatkan reputasinya dimata publik. Dalam proses peningkatan reputasi tersebut, salah satu unsur yang berperan adalah komunikasi. Humas Puspen Kemendagri mengimplementasikan cyber PR sebagai bagian dari program komunikasi divisi tersebut. Dengan demikian maka penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana implementasi cyber PR dalam meningkatkan reputasi Pusat Penerangan Kementerian Dalam Negeri. Penelitian ini dilakukan dengan metode penelitian kualitatif dengan sifat deskriptif. Dari data yang dikumpulkan, didapati bahwa kontribusi implementasi cyber PR dalam meningkatkan reputasi Puspen Kemendagri berfokus pada pembaruan informasi seperti: berita daerah, berita nasional, berita dari menteri dan siaran pers yang diberikan melalui website. Pada website Kemendagri tersebut dapat dilihat bahwa informasi yang diberikan oleh Humas Puspen Kemendagri belum begitu up to date yang mengakibatkan reputasi Humas Puspen Kemendagri tidak begitu baik. Humas Puspen Kemendagri juga belum melihat cyber PR sebagai suatu hal yang utama sehingga informasi yang diberikan melalui website menjadi tidak begitu up to date dijaman yang sudah serba cepat saat ini. Karena cyber PR belum dilihat menjadi suatuu hal yang utama mengakibatkan reputasi Humas Puspen Kemendagri menjadi buruk dilihat melalui website Kemendagri. Kata kunci: Implementasi, Cyber, Reputasi

Item Type: Thesis (Other)
Subjects: H Social Sciences > H Social Sciences (General)
Divisions: Faculty of Law, Arts and Social Sciences > School of Social Sciences
Depositing User: Eko Yuli
Date Deposited: 29 Mar 2017 02:52
Last Modified: 29 Mar 2017 02:52
URI: http://eprints.upnyk.ac.id/id/eprint/11602

Actions (login required)

View Item View Item