Burudji, Jasmin A. (2015) ANALISIS PENGARUH KEPUASAN, KUALITAS PRODUK, KUALITAS LAYANAN DAN KEPERCAYAAN TERHADAP LOYALITAS KONSUMEN (Kasus di Kedai Es Bang Joe Jl.Kaliurang Km.5,6 Yogyakarta). Other thesis, UPN "VETERAN" YOGYAKARTA.
|
Text
absrakr.pdf Download (192kB) | Preview |
|
|
Text
ABSTRAK.pdf Download (86kB) | Preview |
Abstract
The purpose of this research are : 1. To analyze the loyalty of the costumers of bang joe ice and 2. To analyze the influence of satisfaction, the quality of the product, quality of the service and the trustworthy to customers loyalty on bang Joe ice in Yogyakarta. This research conducted to costumers bang Joe ice at Kaliurang street 5,6 km Yogyakarta. This research used a quantitative approach to the sampling method that used in this research was non-random sampling and sampling techniques accidental is the technique of sampling by accidental, that is anyone who by accidental meet researcher can be used as a sample, if it’s deemed that the person who happened to encounter it fits as the data source. The data were collected by questionnaire. To test the hypothesis of the research were using multiple linear regression method.The summary of this research are : 1) A customers of Bang Joe ice has a levels of loyalty in the category Liking The Brand, which shows that consumers who make purchases at Bang Joe ice already has a highest loyalty; and 2) The factors that impact loyalty include consumers satisfaction, the quality of the product, the quality of service, and trustworthy by partially or simultaneously on consumers loyalty Bang Joe ice cafe in Yogyakarta Key words : Consumer’s satisfaction, Quality product ,Quality of service, truththiness Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui : 1) Menganalisis loyalitas konsumen Es bang joe dan 2) Menganalisis pengaruh kepuasan, kualias produk, kualitas layanan dan kepercayaan terhadap loyalitas konsumen pada es bang joe di Yogyakarta.Penelitian ini dilakukan pada konsumen Es Bang joe di Jl. Kaliurang Km 5.6, Yogyakarta. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan metode penarikan sampel yang digunakan dalam penelitian ini adalah non random sampling dan teknik sampling aksidental adalah tehnik penentuan sampel berdasarkan kebetulan, yaitu siapa saja yang kebetulan bertemu dengan peneliti dapat digunakan sebagai sampel, bila dipandang orang yang kebetulan ditemui itu cocok sebagai sumber data. Pengambilan data dilakukan dengan kuesioner. Untuk menguji hipotesis penelitian menggunakan metode regresi linear berganda. Kesimpulan dari penelitian ini adalah : 1) Pelanggan dari Es Bang Jo memiliki tingkatan loyalitas dalam kategori Liking The Brand, yang menunjukkan bahwa konsumen yang melakukan pembelian di Es Bang Jo sudah memiliki loyalitas yang tinggi; dan 2) Faktor yang mempengaruhi loyalitas meliputi kepuasan konsumen, kualitas produk, kualitas layanan, dan kepercayaan baik secara parsial maupun simultan terhadap loyalitas konsumen kedai Es Bang Joe di Yogyakarta. Kata Kunci : Kepuasan, Kualitas Produk, Kualitas Layanan, Kepercayaan
Item Type: | Thesis (Other) |
---|---|
Subjects: | S Agriculture > S Agriculture (General) |
Divisions: | Faculty of Medicine, Health and Life Sciences > School of Biological Sciences |
Depositing User: | Darsini Darsini |
Date Deposited: | 29 Jun 2016 06:56 |
Last Modified: | 29 Jun 2016 06:56 |
URI: | http://eprints.upnyk.ac.id/id/eprint/4621 |
Actions (login required)
View Item |