APLIKASI e-COMMERCE BERBASIS CRM (CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT) PADA USAHA BATIK “SEKAR MAWAR”

Anwar, Ahmad (2014) APLIKASI e-COMMERCE BERBASIS CRM (CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT) PADA USAHA BATIK “SEKAR MAWAR”. Other thesis, UPN ''VETERAN'' YOGYAKARTA.

[img]
Preview
Text
2. Abstract.pdf

Download (138kB) | Preview

Abstract

Sekar Mawar is one of batik companies which is located in Bayat, Klaten. In this current age, internet has expanded rapidly so that there is no limitation on time and location. However, there was still a problem in Sekar Mawar batik company where the media of product marketing, time order and marketing range were still limited. According to that problem, e-Commerce application with CRM (Customer Relationship Management) basis is made in order to solve it. Customer Relationship Management is a marketing strategy that is supposed to build a good relationship with the customer and decrease some possibilities of customer movement into other products. Waterfall is a method that is used in operating system. On the other hand, the result of software arrangement is a data context diagram and flow diagram. Moreover, there is some facilities that are found in this application such as the information about the detail of the product, how to order the product and the management of data customer. E-Commerce application with CRM basis is built using PHP and MySQL mathematic language as the database. The result of this application is expected to keep a good relationship with the customer or to get new customer, and finally it brings many profits for Sekar Mawar batik company itself. Keywords : Application, E-Commerce, Customer Relationship Management Usaha batik Sekar Mawar merupakan salah satu usaha batik yang berada di wilayah Bayat, Klaten. Perkembangan teknologi internet yang telah berkembang dengan pesat sehinggga memungkinkan tidak adanya batasan waktu dan tempat. Permasalahan yang terdapat pada usaha batik Sekar Mawar adalah terbatasnya media pemasaran produk-produk, waktu pemesanan dan jangkauan pemasaran. Dengan adanya permasalahan ini maka akan dibuat aplikasi e-Commerce berbasis CRM(Customer Relationship Management). Customer Relationship Management merupakan strategi pemasaran untuk menciptakan dan mempertahankan suatu hubungan yang baik dengan pelanggan dan mengurangi kemungkinan pelanggan berpindah ke produk pesaing. Metode yang digunakan dalam pengembangan sistem adalah metode waterfall. Hasil dari perancangan perangkat lunak yaitu diagram konteks dan diagram alir data dari seluruh proses yang terjadi. Fasilitas dari aplikasi ini meliputi informasi detail produk, pemesanan produk dan pengelolaan data pelanggan. Aplikasi e-Commerce berbasis CRM ini dibangun menggunakan bahasa pemrograman PHP dan MySQL sebagai databasenya. Hasil dari aplikasi yang dibuat ini diharapkan dapat menjaga hubungan baik dengan pelanggan maupun mendapatkan pelanggan baru, yang akhirnya membawa keuntungan bagi usaha batik Sekar Mawar. Kata kunci : Aplikasi, E-commerce, Customer Relationship Management

Item Type: Thesis (Other)
Subjects: T Technology > TK Electrical engineering. Electronics Nuclear engineering
Divisions: Faculty of Engineering, Science and Mathematics > School of Electronics and Computer Science
Depositing User: Erny Azyanti
Date Deposited: 26 Aug 2016 02:40
Last Modified: 26 Aug 2016 02:40
URI: http://eprints.upnyk.ac.id/id/eprint/5778

Actions (login required)

View Item View Item