APLIKASI MEDIA PEMBELAJARAN TES TOEFL BERBASIS ANDROID

Bitary, Pramady (2015) APLIKASI MEDIA PEMBELAJARAN TES TOEFL BERBASIS ANDROID. Other thesis, UPN ''VETERAN'' YOGYAKARTA.

[img]
Preview
Text
ABSTRACT.pdf

Download (83kB) | Preview
[img]
Preview
Text
ABSTRAK.pdf

Download (85kB) | Preview

Abstract

TOEFL is a proficiency test, which tests were used to measure the English language skills a person without directly linked to the learning process. TOEFL includes four aspects: listening comprehension, structure and written expression, reading comprehension, and test of written English (TWE). Currently available media that can be used in studying TOEFL. In TOEFL test, a person tends to buy books and their TOEFL CD intraktifnya or have to take the test sector in institutions that are less efficient , especially in terms of time and cost. Therefore, it needs a mobile application that can help users to determine the ability and TOEFL with practical learning media that can be used anywhere and anytime. In this study, the methodology used is GRAPPLE (Guidelines For Rapid Application Engineering). Later, the user can input the name that will be used to record the highest score and get the questions in the form of listening TOEFL (can output voice), structure, and reading. Scoring assessment process carried out calculations using the conversion table in accordance with the guidelines calculation TOEFL TOEFL (listening, structure, reading). The output is in the form of a user obtained. Build application-based learning media toefl test android using Eclipse editor. Using the MySQL database management server. While supporting the display or user interface to make it more interesting. Keywords: Application , TOEFL , and GRAPPLE TOEFL merupakan proficiency test, yaitu test yang digunakan untuk mengukur kemampuan bahasa inggris seseorang tanpa dikaitkan langsung dengan proses belajar mengajar. TOEFL mencakup empat aspek yaitu listening comprehension, struckture and written expression, reading comprehension, dan test of written English (TWE). Saat ini tersedia berbagai media yang dapat digunakan dalam mempelajari TOEFL. Dalam melakukan tes TOEFL, seseorang cenderung membeli buku TOEFL beserta CD intraktifnya atau harus mengikuti tes disuatu lembaga yang kurang efisien khususnya dalam hal waktu dan biaya . Oleh karena itu dibutuhkan sebuah aplikasi mobile yang dapat membantu user untuk mengetahui kemampuan dan media pembelajaran TOEFL dengan praktis yang dapat digunakan dimana saja dan kapan saja. Dalam penelitian ini, metodologi yang digunakan adalah GRAPPLE (Guidelines For Rapid APPLication Engineering). Nantinya user dapat melakukan input berupa nama yang akan digunakan untuk mendata skor tertinggi dan mendapatkan soal-soal TOEFL berupa listening(dapat mengeluarkan suara), structure, dan reading. Proses penilaian scoring dilakukan perhitungan dengan menggunakan table konversi TOEFL sesuai dengan panduan perhitungan TOEFL(Listening, structure, reading). Adapun output yang didapatkan user berupa skor TOEFL dengan cepat. Membangun aplikasi media pembelajaran tes toefl berbasis android menggunakan editor Eclipse. Manajemen basis data menggunakan MySQL Server. Sedangkan menunjang tampilan atau user interface agar lebih menarik. Keywords: Aplikasi, Toefl, dan Grapple

Item Type: Thesis (Other)
Subjects: T Technology > TK Electrical engineering. Electronics Nuclear engineering
Divisions: Faculty of Engineering, Science and Mathematics > School of Electronics and Computer Science
Depositing User: Erny Azyanti
Date Deposited: 22 Aug 2016 08:06
Last Modified: 22 Aug 2016 08:06
URI: http://eprints.upnyk.ac.id/id/eprint/5537

Actions (login required)

View Item View Item