Bitary, Pramady (2015) APLIKASI MEDIA PEMBELAJARAN TES TOEFL BERBASIS ANDROID. Other thesis, UPN ''VETERAN'' YOGYAKARTA.
Preview |
Text
ABSTRACT.pdf Download (83kB) | Preview |
Preview |
Text
ABSTRAK.pdf Download (85kB) | Preview |
Abstract
TOEFL is a proficiency test, which tests were used to measure the English language
skills a person without directly linked to the learning process. TOEFL includes four aspects:
listening comprehension, structure and written expression, reading comprehension, and test of
written English (TWE). Currently available media that can be used in studying TOEFL. In
TOEFL test, a person tends to buy books and their TOEFL CD intraktifnya or have to take the
test sector in institutions that are less efficient , especially in terms of time and cost. Therefore,
it needs a mobile application that can help users to determine the ability and TOEFL with
practical learning media that can be used anywhere and anytime.
In this study, the methodology used is GRAPPLE (Guidelines For Rapid Application
Engineering). Later, the user can input the name that will be used to record the highest score
and get the questions in the form of listening TOEFL (can output voice), structure, and
reading. Scoring assessment process carried out calculations using the conversion table in
accordance with the guidelines calculation TOEFL TOEFL (listening, structure, reading). The
output is in the form of a user obtained.
Build application-based learning media toefl test android using Eclipse editor. Using
the MySQL database management server. While supporting the display or user interface to
make it more interesting.
Keywords: Application , TOEFL , and GRAPPLE
TOEFL merupakan proficiency test, yaitu test yang digunakan untuk mengukur
kemampuan bahasa inggris seseorang tanpa dikaitkan langsung dengan proses belajar mengajar.
TOEFL mencakup empat aspek yaitu listening comprehension, struckture and written
expression, reading comprehension, dan test of written English (TWE). Saat ini tersedia berbagai
media yang dapat digunakan dalam mempelajari TOEFL. Dalam melakukan tes TOEFL,
seseorang cenderung membeli buku TOEFL beserta CD intraktifnya atau harus mengikuti tes
disuatu lembaga yang kurang efisien khususnya dalam hal waktu dan biaya . Oleh karena itu
dibutuhkan sebuah aplikasi mobile yang dapat membantu user untuk mengetahui kemampuan
dan media pembelajaran TOEFL dengan praktis yang dapat digunakan dimana saja dan kapan
saja.
Dalam penelitian ini, metodologi yang digunakan adalah GRAPPLE (Guidelines For
Rapid APPLication Engineering). Nantinya user dapat melakukan input berupa nama yang akan
digunakan untuk mendata skor tertinggi dan mendapatkan soal-soal TOEFL berupa
listening(dapat mengeluarkan suara), structure, dan reading. Proses penilaian scoring dilakukan
perhitungan dengan menggunakan table konversi TOEFL sesuai dengan panduan perhitungan
TOEFL(Listening, structure, reading). Adapun output yang didapatkan user berupa skor TOEFL
dengan cepat.
Membangun aplikasi media pembelajaran tes toefl berbasis android menggunakan editor
Eclipse. Manajemen basis data menggunakan MySQL Server. Sedangkan menunjang tampilan
atau user interface agar lebih menarik.
Keywords: Aplikasi, Toefl, dan Grapple
Item Type: | Thesis (Other) |
---|---|
Subjek: | T Technology > TK Electrical engineering. Electronics Nuclear engineering |
Divisions: | x. Faculty of Engineering, Science and Mathematics > School of Electronics and Computer Science |
Depositing User: | Erny Azyanti |
Date Deposited: | 22 Aug 2016 08:06 |
Last Modified: | 22 Aug 2016 08:06 |
URI: | http://eprints.upnyk.ac.id/id/eprint/5537 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |