APLIKASI INFORMASI HEWAN DI KEBUN BINATANG GEMBIRA LOKA DENGAN MENGGUNAKAN UNITY BERBASIS ANDROID

Maria Ximenes Marques, Vitorino (2015) APLIKASI INFORMASI HEWAN DI KEBUN BINATANG GEMBIRA LOKA DENGAN MENGGUNAKAN UNITY BERBASIS ANDROID. Other thesis, UPN ''VETERAN'' YOGYAKARTA.

[img]
Preview
Text
Abstrak Indonesia.pdf

Download (280kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Abstrak Inggris.pdf

Download (273kB) | Preview

Abstract

Gembira Loka zoo is not only used as a place of recreation but also used as a center of education and maintenance of a wide variety of animals. The information available in each cage has not fully read by the visitors because not all information contained enclosure, and it makes the visitors do not quite understand the habitat of these animals come from and what kind of habit. To overcome these shortcomings, then applied a mobile application that can be used by visitors or potential visitors to find information about the animals in the Gembira Loka zoo. So, builded “Application of Information Centre in Gembira Loka Zoo Using Android-Based Unity" which can display information on the animals in Gembira Loka. The methodology used to build the "Application of Information Centre in Gembira Loka Zoo Using Android-Based Unity" is the Multimedia Development Life Cycle and application builder is Unity 3D, Blender 3D, a 3D modeling application and PhotoshopCS3 as design background image. By using the application that created the expected visitors and prospective visitors to the Gembira Loka zoo workshops can view animals and animals through a 3D visualization of Android phones more attractive and interactive. Keyword : Information, 3D visualization, Zoo, Gembira Loka, Android. Kebun binatang Gembira Loka tidak hanya digunakan sebagai tempat rekreasi tetapi juga sebagai tempat edukasi dan pusat pemeliharaan berbagai macam hewan. Informasi yang tersedia di setiap kandang belum secara penuh dibaca oleh para pengunjung karena tidak semua kandang terdapat informasi, dan hal ini membuat para pengunjung tidak begitu paham habitat hewan ini berasal dari mana dan kebiasaanya seperti apa. Untuk mengatasi kekurangan tersebut, maka diterapkan suatu aplikasi mobile yang dapat digunakan oleh pengunjung atau calon pengunjung untuk mengetahui informasi tentang hewan yang ada di kebun binatang Gembira Loka. Maka, dirancanglah Aplikasi Informasi Hewan di Kebun Binatang Gembira Loka Dengan Menggunakan Unity Berbasis Android yang dapat menampilkan informasi hewan di Gembira Loka Metodologi yang digunakan untuk membangun “Aplikasi Informasi Hewan di Kebun Binatang Gembira Loka Dengan Menggunakan Unity Berbasis Android” adalah Multimedia Development Life Cycle dan aplikasi pembangunnya adalah Unity 3D, Blender 3D sebagai aplikasi pembuatan model 3D dan PhotoshopCS3 sebagai perancangan gambar background. Dengan bantuan aplikasi yang dibuat diharapkan Para pengunjung dan calon pengunjung kebun binatang Gembira loka dapat melihat informasi hewan dan visualisasi 3D hewan melalui handphone androidnya lebih menarik dan interaktif. Keyword : Informasi, Visualisasi 3D, Kebun binatang, Gembira Loka, Android

Item Type: Thesis (Other)
Subjects: T Technology > TK Electrical engineering. Electronics Nuclear engineering
Divisions: Faculty of Engineering, Science and Mathematics > School of Electronics and Computer Science
Depositing User: Erny Azyanti
Date Deposited: 22 Aug 2016 02:57
Last Modified: 22 Aug 2016 02:57
URI: http://eprints.upnyk.ac.id/id/eprint/5504

Actions (login required)

View Item View Item